Google indexelés rejtelmei

Ingyenes próba!

Google indexelés rejtelmei

Attól, hogy elkészültünk a web áruházunkkal, feltöltöttük termékeinket, még nem fogunk automatikusan megjelenni a keresők találatai között. Előbb oda kell irányítanunk az oldalainkra a keresőrobotokat, hogy elvégezzék az indexelést.

A legtöbb kereső működése három részből tevődik össze: a feltérképezésből, az indexelésből és maga a keresőprogramból. Ez a három lépés az időbeli sorrendiséget is tükrözi. A keresőprogram csak azután adja ki az oldalunkat és tartalmát találatként, ha az már be van indexelve, az indexelésnek pedig csak azután lát neki a motor, ha előtte már feltérképezte. El kell tehát érnünk először azt, hogy a keresők meglátogassák, feltérképezzék az új honlapunkat.

A közismert megoldás az, hogy regisztráljuk be a honlapot a fontosabb keresőkbe. A következő - bizonyára ismerős - helyen hozhatjuk például a Google tudomására az új honlapunkat: http://www.google.com/addurl.html.

SOHA NE HASZNÁLJUK A GOOGLE FENTI WEBOLDAL BEKÜLDŐ ŰRLAPJÁT!

A fenti űrlappal elküldött link ugyanis várhatóan több hónapig fog tartani, amíg a honlapunk indexelésre kerül. Miért várnánk több hónapot, amikor ugyanez megvalósítható akár 24 óra alatt?

Hogyan indexeltessük be új honlapunkat 24/72 óra alatt?

Menjünk be a Google keresőjébe, és indítsunk egy keresést a legtágabb fogalomra, ami az új honlapunkhoz/web áruházunkhoz illeszkedik. Ha mondjuk számítástechnikai termékeket forgalmazunk web áruházunkban, akkor indítsuk a keresést az alaplap vagy videókártya kulcsszóra. Ezzel kapunk egy listát a Google találatairól.

Böngésszük végig az összes felkínált weboldalt, és fordítsunk kiemelt figyelmet arra, hogy milyen az egyes találatoknak a Google oldal-értéke (page rank-je). Erre legjobb megoldás a Firefox böngészőbe beépülő apró plug-in, ami a jobb alsó sarokban mutatja az aktuális weboldal Page Rank értékét.

Itt jegyeznénk meg: emlékezzünk rá, hogy a Google oldal érték (PR) annak a mérőszáma, hogy hány weboldalról mutatnak hivatkozások egy adott oldalra, és hogy milyen "fontosak" azok az oldalak, ahonnan a hivatkozások érkeznek.

Általánosságban minél több oldalról mutatnak linkek egy web oldalra, annál nagyobb lesz annak az oldalnak is az értéke és fontossága.

Az adott oldal értékeket csak szoftveres segítséggel tudjuk könnyedén lekérdezni (program vagy weboldalon keresztül). Maga a Google is nyújt erre egy ingyenes eszközt, a Google eszköztár keretében. A Google eszköztár egyelőre kizárólag Microsoft Internet Explorer-re vagy Firefox-ra telepíthető, és innen tölthető le: http://toolbar.google.com.

De használhatunk kereső marketinget támogató szoftvert is az ilyen lekérdezésekhez. Egy ilyen megfelelő szoftver segítségével nemcsak hogy áttekinthető, az oldal-értékeket is feltüntető teljes listát kapunk az ilyen keresésekről, hanem segítséget és tanácsokat is kapunk a weboldalunk/web áruházunk PR értékének javítására.

Miközben átvizsgáljuk ezeket az alaplap vagy videókártya keresőszóra előre helyezett honlapokat, próbáljunk olyan találatokat keresni, melyek oldal-értéke 5-ös vagy nagyobb.

Miután találtunk jó néhány ilyet, nézzük végig, hogy van-e közöttük olyan, amelyik rendelkezik partner vagy/és linkoldallal, és ha igen, kezdjük ezekkel a további lépéseket. A link oldalakat arról ismerjük meg, hogy ehhez hasonló névvel illetik őket, mint: linkek, hivatkozások, partnerek, források, vonatkozó honlapok stb.

Létesítsünk partneri viszonyt a két weboldal között (kölcsönös link csere), így a web oldalunk egy értékes, magas PR értékkel rendelkező oldalra kerül ki, ahonnét a kereső beindexeli és már magasabb értéket kapunk, mivel egy magas értű oldalon szerepelt a linkünk.

A fenti állítások igazak a link gyűjteményekre is, de ezekkel későbbiekben fogunk foglalkozni.

0 hozzászolás

Mondja el véleményét

  1. (kötelező)
  2. Kérjük, adja meg a képen látható művelet összegét! =